Sök
  • Mia

Coronaviruset ställer till det

Uppdaterad: apr 3

Många fastnar i negatvia sinnestillstånd - men det går att ändra - om man vill!


Så - hur kan du hantera den här situationen - för din mentala skull? Och nu pratar vi bara om det som upplevs negativt. Har du positiva känslor - kan du sluta läsa här.


1. Om du börjar med att ta ett djupt andetag till att börja med - och sen sätter dig ner och blir helt medveten om dig själv och platsen du sitter på/vid. (Ja - det är en bra början!)


Bara sitt och andas långa, lugna andetag och i samband med att du sluter dina ögon så lyssnar du in det du hör där du sitter. Kanske dina egna andetag, trafiken utanför, tystnaden.. Bli också medveten om din kropp. Hur den känns mot underlaget du sitter och hur plaggen du har på dig känns mot din hud. Om du känner dig spänd eller avslappnad. Om du andas snabbt och kort eller lugnt och långsamt.


Oavsett - spelar ingen roll. Bara bli medveten.


2. Fundera nu på hur du känner dig inuti - egentligen. Om det är stress, oro, irritation eller en massa känslor hullerombuller!? Oavsett så tycker jag att du ska ge dig själv rätten att känna det du känner. Många får dåligt samvete för det de känner. Att det kan vara fel, att någon skulle ta illa upp om de visste vad du tänkte på.


När du vet vad du känner - låt känslan bara vara. Säg att det är "ok att jag har den här känslan just nu. Det är den jag har."


Sen kan du välja att neutralisera dig från den känslan - väldigt enkelt genom att välja att sätta dig på platsen bredvid där du sitter just nu. Byt plats. Här är det neutralt och den känslan du hade nyss - lämnar du på platsen bredvid dig. Väl här - kan du välja att anta en annan känsla. En känsla du har tillgång till. Tillit. Glädje. Den ska på något sätt vara positiv.


När du väl har fått fatt på känslan av positivitet - tar du ett djupt andetag och omigen sluter dina ögon. Andas ut och i nästa inandning föreställer du dig att du andas in det positiva. Du fyller hela din varelse - hela din fysiska som psykiska kropp. Känn in hur det känns att fylla dig själv med det härliga. Känn in skillnaden mot innan.


När du har noterat skillnaden - så vill jag att du ska veta att här kan du välja. Du kan välja ditt sinnestillstånd. OM det senare känns bättre - föreslår jag att du väljer det. Med gott samvete. Det fanns också inom dig och därmed helt rätt.







Du kan hantera din blogg från din live hemsida. Bara logga in på din blogg med ditt Wix-konto.





Nu är du redo att skriva, redigera och hantera dina inlägg. Bara klicka på Skapa inlägg och Publicera på direkten. Det blir inte enklare. Det är live för alla dina läsare att se. Plus, du kan också hantera alla dina inläggs kommentarer - se vad folk säger, gilla eller ta bort kommentarer & mer.

Om du har jobbat på ett inlägg och vill komma tillbaka till det senare, spara det som ett utkast. Du kan publicera när som helst, bara gå till Min profil > Utkast.


0 visningar